Skrivtorka eller bara för mycket jag vill skriva

2010-08-04 kl. 17:49:39
För att göra dagens vänliga insats ska jag dela upp det här i två inlägg... Detta är mitt och det andra ska vara ett au pair inlägg för att göra lite reklam för FGCU. Pluspoäng till mig!

Har haft en av de bästa helgerna i mitt liv utan tvekan. En helg som förändrat drömmar, vänskap och framtidsvisoner. En roadtrip som aldrig lär glömmas.
  • Roadtrip till florida på 8 h helt ensam i en 14 år gammal honda (som för övrigt aldrig skulle bytas ut mot en splirrans ferrari), till min hjälp; GPSen Maggie!
  • Picknick i bilen
  • Bensinstopp på Floridas turnipike (äckligt stor motorväg)
  • Haft enorm tur (service bil råkade passera och hjälpte mig! Han bad mig också stiga åt sidan för att mina hotpants distraherade andra förare... för er som undrar så nej det var inte hotpants bara vanliga shorts och servicegubben var farfar-ålder, awkward!!)
  • Anlände till Em's familj, snobbiga jävla äckel, hon bestämmde sig för re-match samma kväll som vi lämnade huset
  • Uppladdning på starbucks
  • Mer roadtrip, denna gången 3 h från Palm beach gardens till Ft myers. Råkade stanna på en creepy gata och när vi såg en skylt med texten Elm street, gravstenar och en gammal bil med bur på flaket förflyttade vi oss jävligt snabbt kan jag lova, ingen kissar i mörket på Elm street! Blev bakom en container vid tacobell istället haha
  • Missförstånd med Maggie
  • Anländer till FGCU (Florida Gulf Coast University) runt midnatt efter att ha bilat sammanlagt 11 h den dagen.
  • Installerade oss i lägenheten på campus och däckade omgående
  • AKTIVITETER INOM KURSEN SKRIVS OM I NÄSTA INLÄGG MEN DET ÄR VAD SOM HÄNDER HÄR
  • Spenderar tid med Storm & Suzy, två tjejer från sydafrika som utan tvekan är två av de härligaste människor jag träffat. Bilder säger mer än tusen ord och det finns en hel del på facebook.
  • Solnedgång på stranden med Mc Donaldskäk
  • Pinsamma stunder på target
  • Crazy mini-roadtrip i Ft myers
  • Missförstånd med killen i drive-thrun på Mc Donalds
  • Lost i Ft Myers
  • Bad i solnedgång med underbart folk
  • Några kalla smirnoff, lite baileys & margarita - vaknar i köket på madrass i bikini...
  • Avsked och tårar samt en jävligt bra deal om att det blir sydafrika inom två år
  • Mer Mc Donalds käk och mer tårar och jobbiga samtal
  • Mer farväl
  • Bilresa 3h tillbaka till Palm beach gardens och Em's hemska familj som förövrigt bad henne packa och flytta samma kväll
  • Packar i ett hus fullt av otrevligt folk
  • Upptäcker punktering på bilen!!!! (klockan är sent och vi är aströtta) HÄR SAS MÅNGA FULA SVENSKA ORD KAN JAG LOVA
  • Ringer assistans som kommer och fixar däcket
  • Slänger in Em's saker i bilen, svär och spottar på huset och lämnar det bakom oss
  • Åker till Catherine, Em's area director som öppnar upp sitt hem för två trötta, griniga och hungriga slusk
  • Pratar massa skit om Em's familj haha, äter, duschar och däckar
  • Packar min bil, säger hejdå till Em och ger mig ut på vägen igen för 8hs bildfärd
  • Mer Mc donalds, mycket kaffe, tanka extra många gånger just in case liksom!
  • Parkerar på Pierce St, Charleston rund 8pm måndagkväll och skrattar åt alltihop
  • EN ROADTRIP ÄR INTE EN RIKTIG ROADTRIP UTAN PROBLEM OCH JÄVELSKAP SÅ ÄR DET BARA!!
Hade en sjukt bra helg med mycket idioti, djupa konversationer, galna stunder, några underbara solnedgångar, härligt folk och minnen för livet!

Insåg att drömmar förändras snabbt när man inser vad livet erbjuder, ena dagen en dröm om en sak... nästa dag något helt annat. Allt beror på ödet och vad som passerar på din väg genom livet. Jag såg många sidor av mig själv i helgen, på gott och ont kanske men definitivt en lärdom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: