1 advent

2010-11-29 kl. 01:56:22
Var tar tiden vägen? Det är 28 novemeber! Hallå vart tog hösten vägen? Kanske för att Charleston mer bara har tre årstider och att det idag liknar mer en fantastisk höstdag än en snöslaskig dag i kalla Sverige. Läste om julmarknader idag och pratade mer mamma om det förra veckan. Vapnö julmarknad, segerstads julmarknad, julkorv, julgodis, vildsvinskebab, halmbockar och handgjorda saker. Varma kläder, kalla tår, frusna fingrar... saknaden är idag och knackar på dörren, boar i brevlådan och parkerar i garaget! Kan någon köpa mig en biljett hem för en helg och sen tillbaka? För nej jag saknar inte Sverige i sig eller Reftele i sig eller något annat som har med den hålan och göra mer än vänner jag saknar. Förresten, julmtomten har varit ifarten, håll i hatten folks! Spenderade över $300 dollar idag + att jag ska leta mynt på gatan för att få ihop till frakt över atlanten haha. Fattig student, fattig au pair, arbetslös... vilka liv jag haft haha.  Köpte söta små klockor till G&G idag tills deras födelsedag 15 december. Hoppas trollen tycker om dem. Vad baby G får i jul och ettårspresent är frågan asså. Tips på bra babypresenter som inte är kläder eller leksaker?

Sitter hemma hos Juls just nu (som är moster till barnen jag passar) och dricker glögg, äter svenska pepparkakor och ska försöka göra ett ett julkort till farmor. Tackar gud här på denna sidan atlanten för IKEA! Nöjd med mina inköp idag, önskar jag fick julklappar av mig själv!
Saknar inte bara julmarknad, saknar min kusin, vänner, spela spel med en kall öl och härligt folk, åka pulka och dricka varm choklad med lussekatter som man måste doppa för att dem är torra som skorpor, köra bil väldigt vårdslöst i snön eller åka snowracer efter bil mitt i samhället, halka på uppfarten i högklackat efter en kväll i dimman, gå med kusin och hennes vovve i massa snö och sen dra vidare till bastu och solarie och avsluta med mat och film. Saknar mycket som är kopplat till Sverige. Mest människor och saker jag älskar. Saknar också tider som varit med vissa. Saknar tider med en vän som sitter i London och saknar mig lika mycket (säg inte emot jag vet det). Kollar bilder och inser hur fort livet går och hur mycket man stoppar i ryggsäcken under åren. Ne, nu ska jag sluta vara sentimental! Åter till julkortsfix, håll koll på brevlådan farmor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: