Med ett leende på läpparna

2010-11-18 kl. 06:06:47
Ödet är helt klart en del av våra liv. No doubt. Whatever happens, happens for a reason.

Gårdagens inlägg är en del av mitt projektarbete från tredje året på gymnasiet. Shit, ett och ett halvt år sedan jag tog studenten. Vart tar tiden vägen? Antikrundan i full gång snart? 18 känns långt bort och 21 också, vart vill man va? Turn back time?
Finns mycket jag saknar som jag hade för fem år sedan. Vänner, familj, syn på livet. Men hur ska man kunna sakna något sådant när man har förändrats till något så mycket starkare och till en person med bättre insikt i livet? Man kommer alltid sakna sin barndom.. säger hon som är bara barnet.. gud, jag låter gammal. Pensionsspara?
På tal om pensionssparande.. eller aa banksaker. Hur tidigt lär man sig inte; lita inte på telefonfärsäljare!!!!??? Tolv år? Ja inte fan tog jag åt mig det, gick på det igår, i USA som pricken över i:t! 650 spänn fattigare, jävligt generad, samtal med värdmamma och besök på banken, tur att allt går och lösa och att jag fick intala mig själv vilken jävla idiot jag är x antal gånger idag. Bra jobbat liksom! Men det löste sig och läxan var 650 kr!  Förhoppningsvis pengar jag får tillbaka, håller tummarna för det iallafall annars blir det inga julklappar här inte. Får lägga mitt hopp hos tomten! För han finns i USA med va? Dock på juldagen, knepigt det kommer kännas...
Dinner with the people from this weekends scubadiving tonight. Sushi downtown and then coffeshop. Nice time with awesome people. Glad I did that trip. This year has really taught me that life is all about meeting people and learn new things every day. And damn, I'm only half way through this trip so far. Much more to learn!! Hopefully more diving in January, yay!
Nu ska jag leta upp något att klubba mig själv till sömns med, som den idiot jag idag varit sov jag till 12.30 och jag börjar 7.30 imon och har inte lagt mig än, poäng till mig. Prick i protokollet? Prata i nattmössan? Klubba katten som sover på min kudde? Ringa john blund? Sweet dreams folks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: