Undantag gör vi alla

2010-10-26 kl. 15:06:00
Brukar ju alltid säga att jag bloggar för min skull och ingen annans. True! Men, idag gör jag ett undantag. Vem vet, kanske en ny nisch, skippa mitt egna och blogga för andra? Vem försöker jag lura...

Karolina Myhlendorph är en bästa vän, en stor förebild och en människa vars styrka jag bendrar så detta är till henne för att just idag är jag extra stolt över henne; 
Själsfrände, soulsister, pippkompis eller pippvän... folk tolkar det på ett sätt, vi tolkar det på ett annat. Frankrike, Irland, USA, kanske italien, mer frankrike och lite australien på det? Att vi klickade som vi gjorde på dem där franska lektionerna under gymnasietiden är för mig en gåta, vi hade ju för fan inte ens franska i samma sal? Eller vänta, kanske var det så att den där Victoria Ortiz och Johanna Skoogh inte skötte sin franska helt? I vilket fall är jag glad att jag tog mig tid till att lära känna dig och upptäcka vilket hjärta av guld du har. Den styrkan du har som du använder för att hjälpa andra människor är inte många som har. mDu ska nu vända på den styrkan och ge dig själv lite hjälp för vet du, du förtjänar den mer än någon  annan jag känner. Att säga att någon är stark är fan bara bullshit i personens öron, jag om någon vet detta... så vi vänder på det. Du är svag och du har all rätt i världen att vara det, men för att bli stark måste man visa svaghet. För ingen är stark från början, eller hur?

Av ren nyfikenhet undrar jag vem som skickade den anonyma kommentaren till inlägget jag skrev sist? I vilket fall, tack!

Hela huset är fullt av byggarbetare och tv-rummet får nytt tv-skåp, altanen får högtalare och massa annat tekniskt, lampnappar hit och lampknappar dit, elkabel dit och elkabel hit, uteköket och taket som byggs på baksidan känns mer som ett projekt i mitt huvud då dem skruvar rakt in i min sovrumsvägg, godmorgon världen!!! Att kidsen kan sova i detta jävla oväsen är för mig en gåta... eller egentligen inte, jag menar jag lyckas ju sova mig igenom  nästan vad som helst så varför skulle dem va sämre?

Imorgon vid den här tiden hoppas jag lillebror sitter på rätt plan från NY och hit. Hoppas hans äventyr börjat bra med en mer lyckad flygresa än jag hade sist. Ska bli kul att han kommer hit (säger jag nu, om en vecka eller två betalar jag för att bli av med honom, ska vi börja budgivningen redan nu?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: